Gloster E.28/39 Pioneer (Squirt) „First British Jet” - Special Hobby SH48017 skala 1/48

Cena produktu: 89.00
Zamawiana ilość:

ilość: 1


Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.

 

Gloster E.28/39, znany także jako "Gloster Whittle", "Gloster Pioneer" i "Gloster G.40", pierwszy brytyjski samolot o napędzie odrzutowym. Samolot został zaprojektowany w celu przetestowania nowo powstałego silnika odrzutowego Whittle. Doświadczenie zdobyte przy projektowaniu tego samolotu jak i praktyczne dane które przyniosły pierwsze loty służyły przy projektowaniu pierwszego angielskiego operacyjnego mysliwca odrzutowego Gloster Meteor. Samolot został zamówiony w 1939r. przez brytyjskie Air Ministry, "E.28" oznacza, że był to 28 eksperymentalny samolot zamówiony przez Air Ministry, a "39" to rok jego powstania. Pierwszy lot samolotu odbył się 15 maja 1941r. i trwał 17 minut. W ciągu następnych miesięcy samolot odbył szereg lotów z coraz bardziej doskonalonymi wersjami silników. Drugi prototyp, napędzany silnikiem Rolls-Royce Welland odbył pierwszy lot 1 marca 1943r. Pierwszy prototyp latał aż do 1944, używany był do testowania nowych wersji silników odrzutowych. Po zakończeniu programu badawczego samolot został przekazany do Science Museum w Londynie. E.28/39 był klasycznym dolnoplatem o podwoziu trójkołowym. Wlot powietrza znajdował się w nosie samolotu, usterzenie znajdowało się nad wylotem silnika. Prototyp nie posiadał żadnego uzbrojenia.

Gloster E.28/39 (nazywany także "Gloster Whittle", "Gloster Pioneer" oraz "Gloster G.40") to brytyjski, eksperymentalny myśliwiec odrzutowy o konstrukcji w pełni metalowej, z trójkołowym podwoziem, w układzie dolnopłata z okresu II wojny światowej. W sumie powstały dwa egzemplarze tego samolotu. Pierwsza maszyna do ośrodka badawczego w Brockworth została dostarczona już w kwietniu 1941 roku, a pierwszy lot E.28/39 odbył 15 maja 1941 roku z silnikiem Power Jets W.1. Trwał on 17 minut. Głównym zadaniem samolotu było sprawdzenie w locie różnych wariantów silników odrzutowych. Eksperymenty zakończyły się w 1944 roku, a doświadczenie wyniesione z badań na E.28/39 było wykorzystywane na seryjnie budowanym samolocie Gloster Meteor. Dane techniczne: długość: 7,74m, rozpiętość skrzydeł: 8,84m, wysokość: 2,7m, prędkość maksymalna: 544km/h, prędkość wznoszenia: 5,9m/s, zasięg maksymalny: 656km.

Parametry produktu

Skala (modelu, kopii, etc.) 1:48