Cena produktu:
125.00
ilość: 1
Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
We wczesnych latach trzydziestych włoska Regia Aeronautica obsługiwała dwupłatowce rozpoznawczo-obserwacyjne IMAM Ro.1 (licencjonowany Fokker CV). Wojsko było całkiem zadowolone z tego typu, jednak gdy IMAM zaoferował nowy typ dwupłatowca zaprojektowany przez Giovanniego Galasso, podjęto decyzję o zakupie tego nowego samolotu. Po udanych lotach testowych prototypu, w 1934 roku rozpoczęto produkcję. Ro.37 był napędzany rzędowym silnikiem Fiata A.30. Włoskie wojsko również wykazało zainteresowanie wersją wyposażoną w silnik gwiazdowy Piaggio P.IX. Ta wersja była znana jako Ro.37bis i była produkowana z silnikiem rzędowym. Ro.37 i 37bis stały się głównymi typami samolotów obserwacyjnych i rozpoznawczych Regia Aeronautica i służyły do kapitulacji Włoch 25 sierpnia 1943 r. W tym czasie łącznie wyprodukowano 621 maszyn obu wersji, z czego 325 to wersja bis. Po raz pierwszy ten typ brał udział w walkach podczas włoskiego ataku na Abisynię (Etiopia). Walczyli także w hiszpańskiej wojnie domowej, prowadzonej zarówno przez Aviazione Legionaria, jak i Aviación Nacional.
Po wybuchu drugiej wojny światowej ten typ służył wszędzie tam, gdzie walczyła Regia Aeronautica, z wyjątkiem frontu wschodniego i po drugiej stronie kanału La Manche. Zanim Włochy zaangażowały się w wojnę, Regia Aeronautica miała 483 egzemplarze obu wersji, z czego 200 to bis, ale tylko około stu maszyn było w rzeczywistości zdolnych do lotu. Widzieli też służbę na Bałkanach, Afryce Północnej i we Włoszech kontynentalnych.
Ze względu na wystarczające osiągi i możliwość przenoszenia różnych elektrowni typ ten został pomyślnie wyeksportowany. W Europie służył w armii Węgier, Austrii i nacjonalistycznej Hiszpanii.
Nasz zestaw Ro.37 „Silnik A30” zawiera aż sześć drzewek z szarego styrenu i jedno z przezroczystymi częściami. Częściom styrenowym towarzyszą ładnie odwzorowane elementy żywiczne i blaszka fototrawiona. Arkusz kalkomanii oferuje cztery ciekawe opcje kamuflażu obejmujące obsługę wersji z silnikiem rzędowym we Włoszech i za granicą. Wariant kamuflażu A przedstawia włoską maszynę w przedwojennej kolorystyce, która jest dodatkowo ozdobiona flagą Wenecji z lwem św. Marka. Opcja austriacka, kamuflaż B, miała ten sam schemat kamuflażu. Schemat kamuflażu C przedstawia maszynę, która służyła na froncie greckim, obsługiwana przez Regia Aeronautica i ubrana w piaskowy schemat z zielonymi cętkami. Ostatnia opcja, schemat D, to również włoska maszyna, ubrana w kremowy kombinezon i naszywkę jednostki na bokach kadłuba, jak podczas włoskiego ataku na Abisynię.OFM – Aeroplani Romeo i jest interesujący, ponieważ ma dwie chłodnice oleju po obu stronach dziobu i drewniane śmigło, podczas gdy standardowe maszyny produkcyjne miały tylko jedną chłodnicę i metalową śrubę napędową. W naszym modelu zarówno chłodnice, jak i drewniane śmigło zostały zaprojektowane w 3D i znakomicie odlane z żywicy.