Tempest Mk.VI Special Hobby SH32055 skala 1/32

Cena produktu: 169.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych: 2

Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.

 

Podczas drugiej wojny światowej przeciwne strony nieustannie rywalizowały ze sobą, aby być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi, co w rezultacie doprowadziło do powstania coraz potężniejszych i skuteczniejszych samolotów bojowych. W 1941 roku nowy niemiecki myśliwiec Fw 190 zaczął wchodzić do służby, a jako główną odpowiedź Brytyjczycy pospiesznie przekształcili Spitfire Mk.V w Mk.IX z lepszym silnikiem Merlin, chociaż wprowadzili także nowy typ o nazwie Hawker Typhoon Mk .Ja też do serwisu. Myśliwce Typhoon zostały w pośpiechu wprowadzone do służby i cierpiały z powodu wielu początkowych problemów i wkrótce stało się jasne, że nowy myśliwiec nie będzie spełniał wymagań dla standardowego myśliwca dziennego. Sir Sydney Camm, który był głównym projektantem Hawkera, zaczął projektować nowy samolot myśliwski, który był częściowo oparty na Typhoonie. Początkowo był znany jako Typhoon Mk.II, ale wkrótce został przemianowany na Tempest i ostatecznie stał się jednym z najlepszych myśliwców II wojny światowej. Po wersjach Mk.V i Mk.II do produkcji wprowadzono Mk.VI. Choć działo się to jeszcze w czasie wojny, ten typ służył na pierwszej linii frontu na terenach powojennych konfliktów, głównie na Bliskim Wschodzie, ponieważ ta wersja była przystosowana do trudnych warunków pustynnych. Mk.VI został wyposażony w mocniejszą wersję silnika Sabre Mk.V iw porównaniu do swojego poprzednika, wersji Mk.V, miał również większą chłodnicę nasady skrzydeł, chłodnicę oleju i wloty silnika. ten typ służył na pierwszej linii frontu na terenach konfliktów powojennych, głównie na Bliskim Wschodzie, ponieważ ta wersja była przystosowana do trudnych warunków pustynnych. Mk.VI został wyposażony w mocniejszą wersję silnika Sabre Mk.V iw porównaniu do swojego poprzednika, wersji Mk.V, miał również większą chłodnicę nasady skrzydeł, chłodnicę oleju i wloty silnika. ten typ służył na pierwszej linii frontu na terenach konfliktów powojennych, głównie na Bliskim Wschodzie, ponieważ ta wersja była przystosowana do trudnych warunków pustynnych. Mk.VI został wyposażony w mocniejszą wersję silnika Sabre Mk.V iw porównaniu do swojego poprzednika, wersji Mk.V, miał również większą chłodnicę nasady skrzydeł, chłodnicę oleju i wloty silnika.

Plastikowe części zestawu znajdują się na ośmiu prowadnicach z szarego styrenu i jednej z przezroczystymi częściami. Powierzchnia wszystkich głównych części jest ozdobiona bardzo drobnymi liniami nitów. Podczas budowy modelarz jest prowadzony za pomocą kolorowej broszury z instrukcjami w formacie A4. Kolorystyka i arkusze kalkomanii odpowiadają czterem różnym maszynom Tempest Mk.VI, z których pierwsza, tj. opcja Camo A, obejmuje maszynę ze srebrną domieszką, noszącą nazwę Poppet, opcja Camo B obejmuje maszynę w kolorze schematu myśliwców RAF z czerwonymi i białe litery kodu kadłuba. Jeden z nielicznych egzemplarzy Tempesta z gołym metalem jest przedstawiony w kamuflażu C i ma oznaczenie kadłuba V. Ostatnią opcją jest maszyna z pustynnym schematem RAF. Arkusze kalkomanii zawierają również pełny zestaw szablonów płatowca, w tym szablony wnętrza i zbiorników paliwa.


Parametry produktu