P-39 L/N MTO Mediteraen Airacobras Limited Edition - Dual Combo Eduard 1128 skala 1/48

Cena produktu: 209.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych: 3

P-39 L/N MTO Mediteraen Airacobras Limited Edition - Dual Combo Eduard 1128 skala 1/48

Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb.

P-39 w limitowanej edycji „Dual Combo”. Seria ta oferuje dobrze znane zestawy w połączeniu z bogatymi akcesoriami w postaci blach fototrawionych i rozbudowanymi wariantami znakowania.
Zawiera dwa kompletne zestawy wraz ze wszystkimi akcesoriami.

Kalkomanie to sześć oznaczeń maszyn, które były używane w rejonie Morza Śródziemnego - (MT0 = Śródziemnomorski Teatr Operacji)
Oprócz trzech oznaczeń maszyn USAAF są też oznaczenia trzech nieco nietypowych maszyn, a mianowicie dwóch Free French i jednej włoskiej.

P-39L USAAF, 93. FG, Tunezja 1943
P-39L USAAF, 350th FG, Algieria lato 1943
P-39N USAAF, 350th FG, Tunezja Zima 1942/1943
P-39N Wolne Francuskie Siły Powietrzne, GC 1/4 Navarre, Algieria 1944
P-39N Wolne Francuskie Siły Powietrzne, GC L'Navarre, Algieria 1944
P-39N Włoskie Siły Powietrzne, 97 Squadriglia, 9° Gruppo, 4° Stormo, 1944


P-39 był pod pewnymi względami samolotem wyjątkowym. Silnik znajdował się za pilotem, a przeniesienie mocy przebiegało przez wał kardana pod siedzeniem do silnika. Co więcej, P-39 był jednym z pierwszych samolotów jednosilnikowych wyposażonych w podwozie z przednią osią. Seria P-39 odegrała rolę w USAAF tylko w pierwszych miesiącach wojny, były używane na Pacyfiku i Morzu Śródziemnym, dopóki lepsze i potężniejsze typy nie stały się dostępne wraz z P-47 i P-51. Dużą część P-39 wyeksportowano m.in. do Związku Radzieckiego, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch. Zamówiono tylko 250 maszyn P-39L. Z drugiej strony seria N była pierwszym naprawdę ogromnym zamówieniem z 2095 maszynami.


Parametry produktu