Bereznyak-Isayev BI-1 Mikromir MM48-010 skala 1/48

Cena produktu: 76.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych: 1

Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera kleju ani farb.

 

Radzieccy inżynierowie lotnicy AY Bereznyak i AM Isayev rozpoczęli prace nad projektami samolotów o napędzie rakietowym już w 1938 roku. Zadowolony z postępu pod koniec lipca 1941 roku, radziecki przywódca Józef Stalin nakazał ukończenie prototypu w około miesiąc. Ponieważ prototypy miały być wykonane ze sklejki i tkaniny, wezwano pracowników meblarskich z biura projektowego OKB-293, aby przyspieszyć prace. Z niewielkim opóźnieniem pierwszy prototyp, nazwany BI-1 (Blizhnii Istrebitel, „bliski zasięg”), był gotowy do lotu bez napędu w dniu 1 września. W październiku 1941 roku OKB-293 ewakuowano do Bilimbay w obwodzie swierdłowskim w Rosji w Azja centralna; wkrótce potem na brzegu jeziora Bilimbay zbudowano stanowisko testowe, na którym przez całą zimę testowano silnik.
W kwietniu 1942 roku prototyp samolotu BI-1 był wreszcie gotowy do testów. 15 maja 1942 roku o godzinie 19:02, z pilotem doświadczalnym Grigorijem Bachchivandzhi na czele, prototypowy samolot BI-1 wystartował z pobliskiego lotniska Kolcowo, osiągając maksymalną wysokość 840 metrów i maksymalną prędkość 400 kilometrów na godzinę. Choć silnik uległ lekkiemu przegrzaniu i podczas lądowania zepsuło się podwozie, pierwszą próbę, która trwała 3 minuty i 9 sekund, uznano za udaną. Drugi prototyp, BI-2, odbył swój pierwszy lot na początku następnego roku, ponownie z Bakhchivandzhi na czele. Dwa dni później pilot testowy Konstantin Gruzdev zabrał BI-2 na swój drugi lot; po zniesieniu ograniczenia przepustnicy BI-2 osiągnął wysokość 2190 metrów i osiągnął prędkość 675 kilometrów na godzinę. W dniu 27 marca podczas czwartego i ostatniego lotu prototypowego samolotu BI-3 osiągnięto prędkość maksymalną ponad 800 kilometrów na godzinę, ale samolot wkrótce stracił kontrolę, uderzając w ziemię i zabijając Bakchivandzhi. W maju 1943 roku OKB-293 został przeniesiony z powrotem do Chimek pod Moskwą w Rosji, gdzie kontynuowano prace nad projektem myśliwca BI. W latach 1943–1945 zbudowano sześć kolejnych prototypów samolotów, wykorzystujących różne konstrukcje silników, w tym jeden (BI-6) z silnikiem strumieniowym, co stanowi odejście od poprzednich silników rakietowych. W 1945 roku, gdy wojna światowa powoli dobiegała końca, wycofano poparcie dla tego projektu. gdzie kontynuowano prace nad projektem myśliwca BI. W latach 1943–1945 zbudowano sześć kolejnych prototypów samolotów, wykorzystujących różne konstrukcje silników, w tym jeden (BI-6) z silnikiem strumieniowym, co stanowi odejście od poprzednich silników rakietowych. W 1945 roku, gdy wojna światowa powoli dobiegała końca, wycofano poparcie dla tego projektu. gdzie kontynuowano prace nad projektem myśliwca BI. W latach 1943–1945 zbudowano sześć kolejnych prototypów samolotów, wykorzystujących różne konstrukcje silników, w tym jeden (BI-6) z silnikiem strumieniowym, co stanowi odejście od poprzednich silników rakietowych. W 1945 roku, gdy wojna światowa powoli dobiegała końca, wycofano poparcie dla tego projektu.


Parametry produktu