Vickers Super VC10 Type 1151 BOAC Airlines Roden 313 skala 1/144

Cena produktu: 85.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych - brak

Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb.


VC10, lub używając jego poprawnej nazwy, Vickers Commercial 10 był brytyjskim samolotem pasażerskim dalekiego zasięgu, zaprojektowanym i zbudowanym przez Vickersa, a po raz pierwszy leciał w 1962 roku. Nairobi na trasach afrykańskich.
Pierwszy Super VC10 będący przedmiotem tego modelu był o 13 stóp 0 cali (3,96 m) dłuższy, miał ulepszone silniki Conway, dodatkowy zbiornik paliwa w płetwie i po raz pierwszy poleciał w służbie 7 maja 1964 roku z BOAC.
Podstawą floty BOAC na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych były DH Comet 4, Boeing 707 i Bristol Britannia.
We wczesnych latach pięćdziesiątych Vickers w Weybridge pracowali nad projektami czterosilnikowego samolotu odrzutowego, znanego jako V1000, podobnego do DH Comet. Był to bardziej nowoczesny projekt, z szerszym kadłubem, szczelinowymi klapami i znacznie lepszymi osiągami. Początkowe zamówienia dotyczyły Królewskich Sił Powietrznych (RAF), a wersja cywilna VC 7. Cięcia obronne w 1955 r. Doprowadziły do ​​anulowania projektu.
W międzyczasie firma BOAC zamówiła 15 Boeingów 707, które okazały się przewymiarowane i słabe na trasach „Hot & High” w Afryce i Azji.
Kilka dużych firm, w tym De Havilland i Handley Page, zaoferowało odpowiednie zamienniki, ale po ocenie trasy BOAC wybrał VC10 firmy Vickers.
Po wejściu do służby VC10 był hitem zarówno dla pilotów, jak i, co ważniejsze, dla pasażerów. BOAC wykorzystał to i wkrótce część reklamy linii lotniczych przedstawiła kilka bardzo sprytnych haseł, z których dwa najlepsze przykłady to „Swift and Silent” oraz „A little VC10derness”.
Brytyjska poczta, Royal Mail, przez wiele lat używała sylwetki VC10 jako logo Air Letter.
Co ciekawe, wprowadzenie VC10 do usług transatlantyckich wykazało 40-procentowy wzrost w stosunku do Boeingów 707, które w tym czasie operowały na tych trasach.
Pasażerowie szybko przyzwyczaili się do cichej kabiny dzięki zamontowanym z tyłu silnikom i najnowocześniejszym siedzeniom. Usługa BOAC First Class szybko stała się preferowanym wyborem podróży dla bogatych i sławnych. Krótkotrwała współpraca BOAC i Cunard przyczyniła się również do rozwoju ówczesnego rynku luksusowych podróży.

 


Parametry produktu