Chia Typ Seaplane (1919) Bronco FB4015 1/48

Cena produktu: 49.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych: 1

Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera farb i kleju.

Chia Typ Seaplane (1919) Bronco FB4015 1/48


Po I wojnie światowej Marynarka Wojenna Republiki Chińskiej była zdeterminowana do rozwoju lotnictwa morskiego ze względu na wielką wartość wojskową samolotów. Promowane przez Liu Guanxiong, ówczesnego szefa marynarki, Biuro Inżynierii Produkcji Samolotów zostało utworzone w Biurze Żeglugi Fuzhou w 1918 roku. Organizacja ta jest pierwszym w Chinach systematycznym działem projektowania i produkcji samolotów. „Chia” jest pierwszym stworzonym przez niego samolotem i pierwszym niezależnie opracowanym samolotem morskim w Chinach.

Typ „Chia” to dwuskrzydłowy, dwubojowy i dwumiejscowy wodnosamolot. Zarówno przednie, jak i tylne siedzenia są wyposażone w urządzenia do kontroli jazdy, które mogą być wykorzystywane do trenowania, rozpoznania, bombardowania i innych celów. Model ten został zaprojektowany przez Ba Yuzao, dyrektora Działu Inżynierii Produkcji Samolotów, Wang Zhu i Zeng Yijing, zastępców dyrektorów itp. Jest bardzo podobny do masowo produkowanego samolotu „Boeing C” zaprojektowanego przez Wang Zhu dla Boeinga w 1916 roku. Jednocześnie nawiązywał do zalet konstrukcyjnych znanego wówczas na całym świecie samolotu Curtis „Jenny”.

Szkielet samolotu „Chia” wykonany jest z jodły produkowanej w prowincji Fujian, wzmocnione jest drewnem kamforowym i białym kasztanem, kadłub i poszycia skrzydeł wykonane są z irlandzkiego lnu, a powierzchnia lakierowana jest lakierem Fujian. Ten typ samolotu ma dojrzałą konstrukcję i doskonałe osiągi, co stanowi siłę niezależnych chińskich samolotów badawczo-rozwojowych w tamtym czasie. Z powodu niewystarczających funduszy marynarki wojennej wyprodukowano tylko 3 prototypy, mianowicie „Chia Typ” z sierpnia 1919 roku, „Chia Typ Two” z sierpnia 1920 roku i „Chia Typ Three” z lutego 1921 roku. Samolot "Chia" został zbudowany w budynku stoczniowym Tieweng Factory pozostałym po dynastii Qing, a warsztat istnieje do dziś.

 

Główne parametry.

Załoga: 2 Długość kadłuba: 9,32 m, Rozpiętość skrzydeł: 13,7 m, Wysokość kadłuba: 3,88 m, Masa własna: 836 kg Masa całkowita: 1063 kg Silnik: 100 koni mechanicznych Silnik Curtis OX-5 typ V8 chłodzony cieczą × 1, Prędkość maksymalna : 126 km/h Prędkość przelotowa: 104 km/h, Zasięg: 340 km, pułap: 3690 metrów, pojemność paliwa: 114 litrów, uzbrojenie: 4 bomby.


Parametry produktu