F-104A TF-104 Kinetic K48134 skala 1/48

Cena produktu: 189.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych: 2

Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb.

 

Lockheed F-104 Starfighter to amerykański myśliwiec odrzutowy, jednosilnikowy i naddźwiękowy, który został zbudowany w ponad 2500 egzemplarzach od 1954

 

roku. Był użwany przez Stany Zjednoczone w USAF (United States Air Force) od 1958 do 1969 roku, a następnie przez Gwardię Narodową Portoryko, dopóki nie została porzucona w 1975 roku. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej (NASA) używała małej floty F-104 różnych typów do testowania w locie naddźwiękowym i szkolenia astronautów, aż do przejścia na emeryturę w 1994 roku.

 

F-104C USAF weszły do ​​służby podczas wojny w Wietnamie, a F-104A zostały na krótko wdrożone przez Pakistan podczas wojny indyjsko-pakistańskiej. W 1967 r. MiG-19 Chińskich Sił Powietrznych (RPL) został zestrzelony przez F-104G Sił Powietrznych Republiki Chińskiej (Tajwan) nad sporną wyspą Jinmen. Ostateczną wersją produkcyjną tego podstawowego myśliwca był F-104S, myśliwiec przechwytujący na każdą pogodę, zbudowany przez Aeritalia (Fiat) dla sił powietrznych Aeronautica Militare Italiana, wyposażony w naprowadzane radarowo pociski rakietowe AIM-7 Sparrow. Zaawansowany F-104 z podniesionym skrzydłem, znany jako CL-1200 Lancer, nie wyszedł poza etap makiety.

 

Model F-104G wraz z zestawem modyfikacji wygrał w NATO konkurs na nowy myśliwiec-bombowiec. Wyprodukowano również kilka dwumiejscowych wersji treningowych, z których większość to TF-104G. W sumie wyprodukowano 2578 myśliwców, głównie przez członków NATO. F-104 był używany przez siły kilkunastu narodów. Służba operacyjna Starfightera zakończyła się wraz z jego wycofaniem z Aeronautica Militare Italiana w maju 2004 roku, 46 lat po jego wejściu do służby w lutym 1958 roku przez USAF.

 

Ale niski poziom bezpieczeństwa myśliwców zaalarmował opinię publiczną, zwłaszcza w służbach Luftwaffe. Skandale korupcyjne po pierwotnych kontraktach zakupowych Lockheeda wywołały kontrowersje polityczne w Europie i Japonii. Poza oficjalną nazwą nosiła również przydomki „widowmaker”, „latająca trumna” czy „Fallfighter”, co nawiązywało do wysokiej awaryjności i wypadkowości. Myśliwiec został zaprojektowany jako myśliwiec przechwytujący w dzień, zoptymalizowany pod kątem dużych prędkości.


Będzie dostępny w pażdzierniku.

Parametry produktu