Avro Anson Mk.I Airfix A09191 skala 1/48

Cena produktu: 229.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych: 2

Avro Anson Mk.I Airfix A09191 skala 1/48

Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb

Długość 26,9 cm
Wysokość 8.31 cm
Szerokość 35,9 cm
Ilość elementów 175

Avro Anson Mk.I
Najbardziej intensywnie produkowany samolot Avro, Anson był jednym z najważniejszych samolotów w Wielkiej Brytanii w latach wojny i był używany do szkolenia tysięcy załóg przed dołączeniem do eskadr operacyjnych. Anson był pierwszym samolotem RAF wyposażonym w chowane podwozie.

Chociaż nie jest powszechnie uważany za jeden z najmodniejszych samolotów brytyjskich do służby w czasie II wojny światowej, Avro Anson był jednak jednym z najważniejszych samolotów nie tylko lat międzywojennych, ale także podczas samej II wojny światowej i zasługuje na większe uznanie niż zwykle. Samolot, który rozpoczął swój rozwój w 1933 roku jako szybki, dalekiego zasięgu, nowoczesny samolot czarterowy do przewozu poczty, Avro 652 był wciąż w fazie rozwoju, gdy brytyjskie Ministerstwo Lotnictwa wydało wymóg dwusilnikowego, ogólnego rozpoznania i wielozadaniowego samolotu. pełnienia różnych ról zarówno dla Królewskich Sił Powietrznych, jak i Królewskiej Marynarki Wojennej.

Zespół Avro uznał, że ich nowy samolot idealnie nada się do tej roli i później wszedł do oficjalnego programu oceny z konkurentem de Havilland DH89M, wojskową wersją ich dwupłatowca Dragon Rapide. Stwierdzono, że projekt Avro ma większy zasięg i wytrzymałość, i chociaż nie brakowało kilku obszarów, które wymagałyby pewnych modyfikacji konstrukcyjnych, złożono wstępne zamówienie na 174 zmilitaryzowane samoloty. Avro 652 otrzymałby nazwę Anson na cześć osiemnastowiecznego brytyjskiego admirała floty, co nie podobało się wszystkim w Ministerstwie Lotnictwa, ale ponieważ samolot miał podejmować patrole morskie, nazwa ta wydawała się raczej odpowiednia.

Podkreślając znaczenie Avro Anson jako brytyjskiego typu samolotu, kiedy wszedł on do służby w 48. eskadrze w RAF Manston w marcu 1936 r., stał się pierwszym typem jednopłatowca, który osiągnął status eskadry, ale był również pierwszym samolotem RAF chowane podwozie. W tym czasie zaawansowany Anson szybko zaczął przyciągać uwagę kilku innych krajów i aby wykorzystać to zainteresowanie, niektóre samoloty zostały wycofane z istniejących zamówień RAF, aby spełnić te wymagania, a pełna produkcja zmusiła Avro do otwarcia nowych zakładów produkcyjnych w Północno-zachodnia Anglia. RAF Anson Mk.I był wyposażony w stacjonarny karabin maszynowy .303 obsługiwany przez pilota oraz pojedyncze działo Lewisa zamontowane w ręcznie obracanej wieżyczce grzbietowej. Mógł być również wyposażony w skromny ładunek bomby,

Podczas ewakuacji Dunkierki Ansons, który osłaniał operację, został zaatakowany przez myśliwce Messerschmitt Bf 109, które miały prawdziwe trudności w walce z wolno latającymi brytyjskimi samolotami. Konsekwentnie przestrzeliwując Ansonów, weszli na celownik przedniego działka samolotu i co zdumiewające, dwa myśliwce Luftwaffe zostały zestrzelone, a trzeci został poważnie uszkodzony, a wszyscy Ansonowie uciekli z pola walki bez szwanku. Pomimo faktu, że RAF wkroczył do II wojny światowej z 26 dywizjonami wyposażonymi w Avro Ansons, były one w zasadzie przestarzałe jako maszyna bojowa, a szczególnie dla tych przydzielonych do Bomber Command, szybko zostały wycofane do drugorzędnych ról szkoleniowych, do których „Faithfull Annie” była szczególnie dobrze dopasowana. W ramach programu Empire Air Training Scheme,

Ostatecznie wyprodukowano prawie 11 000 Ansonów, a ostatni egzemplarz RAF został wycofany ze służby jako samolot łączności stacyjnej dopiero w 1968 roku.


Parametry produktu