Cena produktu:
85.00
ilość: 1
Nowy model do samodzielnego posklejania. Nie zawiera farb ani kleju.
Pod koniec lat 60. hiszpańskie siły powietrzne, czyli Ejército del Aire, poszukiwały nowego samolotu transportowego. Wychodząc naprzeciw potrzebom sił powietrznych, hiszpańska firma CASA zaproponowała dwusilnikowy górnopłat z napędem turbośmigłowym i nieruchomym podwoziem, wyposażony w funkcje STOL. Projekt znany jako CASA C-212 Aviocar został ostatecznie zaakceptowany, a para prototypowych maszyn wystartowała po raz pierwszy w 1971 roku. Hiszpańskie wojsko oceniło przydatność C-212, używając niewielkiej przedprodukcyjnej partii ośmiu samolotów . Typ otrzymał wojskowe oznaczenie T.12. Produkcja na dużą skalę została rozpoczęta w oparciu o ogromną liczbę zamówień z niemal całego świata, a typ był również produkowany licencyjnie w Indonezji. Zaprojektowano i zbudowano również kilka kolejnych wersji, różniących się typem zastosowanych silników, wydłużona przednia sekcja kadłuba, większe stateczniki poziome lub dodane winglety. Oryginalny C-212-100 był wyposażony w silniki TPE331-5-251C, następną subwersją był C-212-200 z mocniejszymi jednostkami napędowymi TPE331-10-501C , C-212-300 z dłuższym dziobem, wingletami i wyposażony w jeszcze mocniejsze jednostki TPE331-10R-513C i inny styl śmigieł. Od 1984 roku produkowany jest C-212-400 z silnikami TPE331-12JR-701C, zmodernizowanymi systemami awionicznymi i zwiększoną ładownością.