Concorde Prototype (BOAC) Airfix A05170V skala 1/144

Cena produktu: 75.00
Zamawiana ilość:

ilość dostępnych - brak

Concorde Prototype (BOAC) Airfix A05170V skala 1/144

Nowy model do samodzielnego posklejania i pomalowania, nie zawiera kleju ani farb.


Zbudowano zaledwie dwadzieścia samolotów, w tym cztery prototypy. Samolot wykonał pierwszy lot w 1969 roku , ostatni lot odbył 24 października 2003 roku .

Concorde był prestiżowym projektem rządów brytyjskiego i francuskiego . Plany samolotu powstały już w 1955 roku. Rozwojowi towarzyszyły różnego rodzaju problemy współpracy między Brytyjczykami i Francuzami, które często musiały być rozwiązywane na wysokim szczeblu politycznym. Inną przyczyną problemów było utrzymanie linii produkcyjnej w obu krajach. Kilka lat później doprowadziłoby to jednak do powstania międzynarodowego konsorcjum Airbusa .

Concorde mógł przelecieć do 18 000 kilometrów i osiągnąć prędkość 2,04 Macha , ponad dwukrotnie większą niż prędkość dźwięku . W rezultacie samolot przeleciał z Londynu do Nowego Jorku w niecałe trzy godziny . Concorde ustanowił rekord prędkości 1920 km/h na trasie Nowy Jork–Londyn 7 lutego 1996 roku . Samolot miał prędkość startu około 400 km/h i prędkość lądowania około 290 km/h.

Możliwa jedna wersja malowania;

BAC/Sud Concorde - Prototyp w proponowanej kolorystyce G-BOAC, 1966.

Wymiary;

Długość; 385mm.
szerokość; 177mm.
Liczba części; 58

Niewiele jest samolotów w historii lotów tak rozpoznawalnych jak Concorde , ambitny anglo-francuski projekt, mający na celu zaprezentowanie światu realnego naddźwiękowego samolotu pasażerskiego i w znaczący sposób sprawić, by latał, zanim amerykański konkurent zdąży wzbić się w powietrze. Pięknie smukły samolot Concorde urzekł świat i prawdopodobnie jest odpowiedzialny za zwabienie większej liczby ludzi do fascynującego świata lotnictwa niż jakikolwiek inny samolot w historii.

Pierwszym samolotem Concorde, który poleciał, był francuski prototypowy samolot No.001, który wystartował z lotniska w Tuluzie 2 marca 1969 roku, a następniy 9 kwietnia 1969 roku. Oba samoloty zostały zaprezentowane podekscytowanej publiczności podczas Paris Airshow w czerwcu tego samego roku i od tego dnia stało się jasne, że angielsko-francuskie konsorcjum wyprodukowało klasykę lotnictwa – świat już rozpoczął swoją podróż do zakochania się w Concorde . Ponieważ program rozwoju samolotu był kontynuowany, początkowe zainteresowanie Concorde było niezwykle zachęcające i otrzymano zamówienia na około 100 samolotów od 17 najbardziej postępowych linii lotniczych na świecie. Niestety, gdy program zaczął się wyczerpywać, a koszty zaczęły gwałtownie rosnąć, to początkowe wsparcie szybko zmalało. ponieważ zwracające uwagę na koszty linie lotnicze dążyły do ​​zmniejszenia przyszłych kosztów operacyjnych. Jeszcze przed wejściem do służby pierwszego produkcyjnego samolotu Concorde, świat lotnictwa stał się zupełnie innym środowiskiem do rywalizacji, a Concorde byłby nie tylko oceniany jako samolot wyjątkowy i imponujący technologicznie, ale także latał wbrew całej komercjalizacji przemysłu lotniczego.

Ponieważ Concorde był prawie najsłynniejszą maszyną na świecie podczas jej rozwoju w latach 60-tych, była ona również bardzo na celowniku zespołu rozwojowego Airfix w tym czasie, który chciał wprowadzić ten rarytas świata lotniczego do swojej gamy zestawów. jeszcze zanim pierwszy prototypowy samolot wykonał swój dziewiczy lot. Wyprodukowany w skali 1/144, ten spektakularny nowy zestaw został po raz pierwszy wydany w 1966 roku i okazał się natychmiastowym hitem wśród entuzjastów modelarstwa na całym świecie. Dając każdemu możliwość posiadania w swoich kolekcjach zbudowanego modelu najsłynniejszego samolotu na świecie, opcja kalkomanii w tym pierwszym wydaniu przedstawiała samolot w barwy BOAC, ówczesnej brytyjskiej narodowej linii lotniczej.


To ładnie wyglądająca maszyna, ale w czasie, gdy ta koncepcyjna barwa Concorde'a pojawiła się po raz pierwszy, oczekiwano, że samoloty mogą działać w tych kolorach. Tak było, lecz zanim samolot wykonał swój pierwszy komercyjny lot dla narodowego przewoźnika, ten zmienił nazwę na British Airways

Chociaż oznaczenia dotyczyły samolotu G-BOAC, samolot, na którym oparto zestaw był brytyjskim samolotem prototypowym nr 002, noszącym rejestrację G-BSST, samolotem, który po raz pierwszy przeleciał z Filton do RAF Fairford 9 kwietnia 1969 roku. w końcu wykonał on 438 lotów, z których 196 będzie naddźwiękowych. Chociaż całkiem rozsądne było oczekiwać, że Concorde będzie dumnie nosić barwy brytyjskich narodowych linii lotniczych, do czasu, gdy wykonała swój pierwszy lot komercyjny w styczniu 1976 roku, BOAC już nie istniał, a narodowym przewoźnikiem był British Airways. Pomimo faktu, że Concorde wyglądałby naprawdę wspaniale w niebiesko-złotym kolorze BOAC, nigdy nie miał takiej możliwości, poza tym, co widzimy tutaj, jako malowanie koncepcyjne na odwzorowaniu modelu w skali. Nie trzeba dodawać, że nadal wygląda wspaniale w barwach British Airways i Air France, jedynych dwóch przewoźników, którzy faktycznie operują komercyjnie Concorde.


Parametry produktu